Het AD is tevreden over de kijkcijfers van zijn ‘De Ochtend Show to go’. Sinds de start begin dit jaar trekt het programma steeds meer kijkers. Dat heeft het dagblad laten weten. De Ochtend Show to go wordt elke ochtend om 7.30 uur en 9.30 uur live uitgezonden op AD.nl ‘en krijgt steeds meer een vaste plek voor zowel kijkers als gasten, zoals recent minister-president Mark Rutte‘, zo laat de redactie weten. “Nú al worden er gemiddeld 500.000 streamstarts per show gehaald.”
Dit is een totaal van alle dagelijkse livestreams, on demand en social videostarts, aldus het AD. Techdeskundige Elger van der Wel kijkt sceptisch naar die cijfers, zegt hij op Twitter. “De vraag is alleen: wat is de kijktijd? Wat een streamstarts van een autoplay-video op je homepage en Facebook zegt helaas niet heel veel…”
Het AD laat weten dat De Ochtend Show to go ‘elke dag één van de langst bekeken video’s op AD.nl’ is.
Het dagblad gaat dus door met het programma en zet in op groei. “De komende tijd zal er in de ochtendshow nóg meer focus komen te liggen op nieuws van de samenwerkende regionale redacties van de Persgroep. Naast landelijk en regionaal nieuws, krijgen ook sport en show gerelateerde onderwerpen een prominentere plek.”
Anne-Marie Fokkens (Omroep Brabant, Ziggo Sport), Hila Noorzai (Qmusic), Yora Rienstra, Manuel Venderbos, Roel Maalderink en Jörgen Raymann worden per 1 mei in vaste duo’s de gezichten van De Ochtend Show to go.
Klik hier om een reactie achter te laten.