De kijkcijfers van woensdag 14 februari 2018 (SKO)
Het RTL 4-programma Groeten uit 19xx is woensdagavond met de zesde aflevering, waarin Danny de Munk centraal stond, weer boven de miljoengrens gestegen. Er keken 1,024 miljoen mensen (16 procent) naar de uitzending. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. In de eerste vijf afleveringen van deze tv-show stonden René Froger (1,1 miljoen), Bastiaan Ragas (940.000), Leontien van Moorsel (778.000), Frans Bauer (1,3 miljoen) en Henkjan Smits (861.000) centraal.
Volgende week is er nóg een aflevering van Groeten uit 19xx te zien. Dan staat het gezin van Tanja Jess en Charly Luske centraal.
Het programma Studio Sportwinter won gisteren van Groeten uit 19xx. Daar keken 1,6 miljoen mensen (25 procent) naar. Ook om half tien won 1 de strijd van 4: Vera kwam uit op 1 miljoen kijkers (18 procent) en Buurman Wat Doet U Nu op 799.000 kijkers (13 procent).
Het brons op prime time was voor de Veronica-voetbalwedstrijd Real Madrid – PSG met 938.000 kijkers (15 procent).
Verder haalde geen enkele andere zender op prime time de kijkcijfer top 25. SBS 6 was de zesde zender van het land.
De zeven minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Net5 scoorde met NCIS: 456.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Andere Tijden: 403.000 kijkers,
- SBS 6 scoorde met Je Eigen Droomhuis: 391.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met The Blacklist: 317.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Goldeneye: 286.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Hart van Hadiah Tromp: 191.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Parental Guidance: 127.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), DWDD (1,6 miljoen), Pyeongchang Vandaag (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), GTST (1,1 miljoen), RTL Boulevard (910.000), Editie NL (719.000), EenVandaag (679.000), Binnenstebuiten (655.000) en Utopia (554.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Jinek (856.000), Hart van Nederland (710.000) en Nieuwsuur (498.000) het meest in trek. RTL 4 scoorde met RTL Late Night 478.000 kijkers.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en NPO 2 brons met 8 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL