De kijkcijfers van zaterdag 3 februari 2018 (SKO)
Het kijkersaantal van de RTL 4-show Op Goed Geluk met Gordon liet vorige week een scherpe daling zien van maar liefst 27 procent op de late zaterdagavond. Waar hij toen zakte tot 869.000 kijkers (18 procent), nam hij gisteren weer revanche: er keken bijna 1,1 miljoen mensen (21 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Gordon moest om half elf alleen Studio Sport Eredivisie voor zich dulden, dat een publiek van 1,6 miljoen kijkers (28 procent) wist te vermaken op NPO 1.
Voorafgaand aan Op Goed Geluk noteerden De TV Kantine en Weet Ik Veel respectievelijk 1,2 miljoen kijkers (19 procent) en 1,5 miljoen kijkers (23 procent).
Het goud op prime time was voor NPO 1’s Wie is de Mol met ditmaal 2,4 miljoen kijkers (35 procent). Ik Vertrek kwam aansluitend uit op 1,5 miljoen kijkers (23 procent).
Het brons was voor NPO 3 dankzij de nabeschouwing van Wie is de Mol: MolTalk noteerde een mooie 855.000 kijkers (13 procent).
Verder was op prime time vooral NPO 2 in trek. Victoria kwam uit op 523.000 kijkers (8 procent), waarna Andere Tijden 304.000 kijkers (5 procent) neerzette.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Harry Potter and the Philosophers Stone: 288.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Alarm Fur Cobra 11: 200.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI Miami: 189.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Zodiac: 178.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Law Order SVU: 148.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Echt Waar: 89.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Kassa (1,5 miljoen), EenVandaag (979.000), Zesuurjournaal (949.000), Half Acht Nieuws (857.000), RTL Boulevard (591.000), Blauw Bloed (535.000), Eigen huis en tuin (485.000), Lachen om home video’s (448.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,6 miljoen), Op Goed Geluk (1,1 miljoen), Studio Sport (655.000), Hart van Nederland (586.000), Late Nieuws (469.000) en Nieuwsuur (421.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 6 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL