Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Holland’s got talent
    • Wat een Uitvinding!
    • THE TALENT SCOUTS de halve finales
    • Concert Westerkerk 12 maart
    • Concert Westerkerk 7 maart
    • The Tribute – Battle of the Bands
    • I want your song (WK-special)
    • DNA Singers
    • Publiek gezocht voor het nieuwe liefdes spektakel
    • SECRET DUETS
    • Wie kent Nederland?
    • NIEUWE RTL4-SHOW MET RUBEN NICOLAI
    • Three Rivers Concert Band
    • The Connection
    • Helaas
  • Archief
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
      • 10 VOOR TAAL
        • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Get The F*ck Out Of My House: productionele uitdaging

3 oktober 2016 door admin

RTL 5 lanceert vanavond een groot nieuw vooravondprogramma: Get The F*ck Out Of My House om 19.10 uur, direct na schreeuwkok Gordon Ramsay. Ook in de realityshow van Nicolette Kluijver zal flink wat worden afgeschreeuwd, want de presentatrice stopt honderd mensen in een eengezinswoning. Het doel: overblijven en met de jackpot naar huis gaan. Het betekent ook een productionele uitdaging: hoe zorg je dat alle belangrijke momenten gefilmd én geregistreerd worden?

Facilitair partner United leverde een belangrijke bijdrage. De woning waar de realityshow zich afspeelt, heeft United volgehangen met camera’s: negentien stuks, om precies te zijn. Het gaat daarbij om camera’s met infrarood-technologie zodat het ook mogelijk is om ’s nachts beelden op te nemen.

Daarnaast lopen er drie cameraploegen door de woning. Zij maken hun opnamen met een wireless camera. Voor de deelnemers wordt het dus zo goed als onmogelijk om buiten beeld te blijven.

Duizenden uren beeldmateriaal

De opnameperiode van veertig dagen leverde duizenden uren beeldmateriaal op. “Dat betekent dus dat je een slimme workflow nodig hebt om daar uiteindelijk zestig afleveringen van een halfuur van te kunnen maken”, vertelt Thijs van de Kamp, workflow consultant bij United.

“De grootste uitdaging bij een realityshow is de wetenschap dat er elk moment iets belangrijks kan gebeuren, maar dat je niet weet wanneer. Daarom hebben we een innovatieve workflow ontwikkeld die de productie een stuk overzichtelijker maakt.”

Workflow

Hoe die workflow eruitziet? “Om te beginnen brengen we in de regie alle camera’s terug tot vier streams. Door middel van een touch-panel met foto’s van de kandidaten, kan de regie precies de kandidaten selecteren die aan een scène deelnemen. Die selectie zorgt ervoor dat de audiozenders van de bewuste kandidaten automatisch aan de videobeelden worden toegevoegd.”

Ook zijn er verschillende log-stations in de regie aanwezig. “Dit zijn touch-panels waarop loggers snel informatie kunnen toevoegen. Via een marker worden de keywords en tekst aan het videofragment gekoppeld, en die informatie komt tot in de eindmontage mee.”

Twee resoluties

Op locatie worden de streams zowel in een hoge als een lage resolutie opgenomen. Via een straalverbinding wordt de loginformatie vervolgens samen met de lage resolutie videobeelden naar United verzonden. Een glasvezelverbinding is dus niet nodig.

Het materiaal komt binnen op de servers van de afdeling PostProductie zodat die meteen met de beeldmontage kan beginnen. Als later in het proces het hoge resolutie materiaal binnen is, worden de reeds gemonteerde fragmenten automatisch gelinkt naar de hoge resolutie.

Van de Kamp: “Op deze manier ontstaat er een soepele workflow waarbij alle metadata van A tot Z meekomt, tot aan de eindmontage aan toe. De uitdaging is om de grote hoeveelheid materiaal in een gestroomlijnd proces terug te brengen tot 60 afleveringen. Automatisering is een belangrijke voorwaarde om de juiste snelheid te kunnen garanderen.”

60 afleveringen

Get The F*ck Out Of My House wordt geproduceerd door Blue Circle. United is verantwoordelijk voor de technische realisatie.

Het gaat in totaal om 60 afleveringen van 30 minuten, verspreid over twaalf uitzendweken. In de laatste aflevering wordt duidelijk welke bewoner als laatste is overgebleven en er vandoor gaat met het restant van de 100.000 euro die op de eerste dag in de huishoudpot zat.

Foto: RTL




Filed Under: Programma's Tagged With: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Holland’s got talent
  • Wat een Uitvinding!
  • THE TALENT SCOUTS de halve finales
  • Concert Westerkerk 12 maart
  • Concert Westerkerk 7 maart
  • The Tribute – Battle of the Bands
  • I want your song (WK-special)
  • DNA Singers
  • Publiek gezocht voor het nieuwe liefdes spektakel
  • SECRET DUETS

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store

Copyright © 2023 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media