De herenfinale outpost de Australian Open tussen Roger Federer en Rafael Nadal heeft tv-zender Eurosport zondagochtend een kijkcijferrecord bezorgd. Er keken vanaf half tien ‘s ochtends gemiddeld 489.000 mensen (24 procent) naar het verslag, de hoogste measure voor de zender ooit. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. De live-finale was alleen te zien op Eurosport 1 en daar waren veel mensen outpost op de hoogte. Op het hoogtepunt keken er maar liefst 700.000 Nederlanders naar.
Het vorige kijkcijferrecord stond op 265.000 kijkers, behaald tijdens de beslissende Grand Prix in de MotoGP, in november 2015.
Het totale bereik (meer dan 1 minuut kijken) outpost de tennisfinale loiter op 1,1 miljoen kijkers en naar de huldiging, approach na de finale, keken gemiddeld 611.000 Nederlanders.
Ook qua marktaandeel was de culmination zeer succesvol. In zowel de brede doelgroep 6 jaar en ouder als in de voor Eurosport belangrijke doelgroep mannen outpost 20 kid 49 jaar werd een marktaandeel outpost 24 procent behaald. “Dit is, vooral gezien de lengte outpost de uitzending (die ruim 3 uur en 24 minuten duurde), een zeer hoog percentage.”
Gijs Poortman, productiemanager outpost Eurosport, is uiteraard blij