De kijkcijfers van maandag 5 maart 2018 (SKO)
Dikke tranen voor Anna Nooshin. Het volslanke zusje van Holland’s Next Top Model, Curvy Supermodel, slaat maar niet aan bij de kijkers thuis. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Curvy Supermodel begon vorige week met een veel te magere 145.000 kijkers (2,2 procent) en een week later is het RTL 5-programma nauwelijks aangekomen. De tweede aflevering kwam maandagavond niet verder dan 162.000 kijkers (2,5 procent), veel te weinig voor een lokale titel op prime time.
Aansluitend deed ook Models in Cape Town het beroerd met slechts 133.000 kijkers (2,3 procent).
NPO 1 was de grote winnaar op prime time met Radar (1,5 miljoen en 22 procent) en Eindelijk Thuis (1,2 miljoen en 19 procent). Memories trok aansluitend 946.000 kijkers (20 procent).
SBS 6 pakte zilver op prime time, dankzij de halftien-titel Mr. Frank Visser Hoe Is Het Nu Met, goed voor 878.000 kijkers (14 procent). Daaraan voorafgaand trok Zomer In Zeeland 541.000 kijkers (8 procent).
Het brons was voor RTL 4: Helemaal Het Einde deed 791.000 kijkers (12 procent). Daarna deed The Good Doctor 675.000 kijkers (11 procent).
RTL 7 was met Voetbal Inside (783.000 kijkers en 12 procent) de nummer vier.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Veronica scoorde met The Bourne Identity: 483.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Dream School: 340.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Nieuws of Nonsens: 317.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Grey’s Anatomy: 231.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Pink Panther: 170.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Curvy Supermodel: 162.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen), GTST (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (990.000), Editie NL (807.000) en Binnenstebuiten (562.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (965.000), Memories (946.000), Hart van Nederland (790.000), Nieuwsuur (587.000) en Shownieuws (567.000) het meest in trek. RTL Late Night haalde met 399.000 kijkers geen plek in de top 25.
De marktaandelen zijn vanwege een technische storing nog niet beschikbaar.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL