Nieuwjaarsdag 2017 markeert de start van een speciale periode voor Eurosport, dat vanaf nu de nieuwe thuisbasis is van de Olympische Spelen in Europa. De tv-zender heeft zojuist op tv zijn nieuwe logo voor ‘s werelds grootste sportevenement gepresenteerd. “In het nieuwe logo zijn twee iconen verenigd – Eurosport en de Olympische ringen. Ook is er een erepodium in te zien, dat symbool staat voor de uitstekende sportprestaties en voor het doel waar sporters overal ter wereld van dromen.“
Eurosport-president JB Perrette is ‘ongelofelijk enthousiast’ dat Eurosport nu de thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa is. “Dit is het begin van een nieuw tijdperk, waarbij we de Olympische beleving op een nieuwe manier gaan brengen en hiermee zoveel mogelijk mensen in Europa willen bereiken via meer schermen dan ooit tevoren.”
Alco de Jong, de baas van de Benelux-tak van moederbedrijf Discovery Networks, zegt: “Het merendeel van de sporten die Eurosport uitzendt zijn Olympisch, zowel de winter- als de zomersporten. Na Home of Cycling, Home of the Winter sports en met de toevoeging van Grand Slam Wimbledon dit jaar, zijn we nu ook Home of Tennis. Het nieuwe jaar kan niet beter starten dan vertellen dat we ook in Nederland de nieuwe thuisbasis zijn van de Olympische Spelen.”
Eurosport sloot in maart een deal met de NOS, waardoor de Spelen van 2018 en 2020 ook gewoon te zien blijven bij de NPO. Twee sportdisciplines zal Eurosport exclusief uitzenden, waaronder ijshockey.
Foto: Eurosport