Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Duits drama trekt onder werktijd ruim miljoen kijkers

28 juni 2018 door admin

De kijkcijfers van woensdag 27 juni 2018 (SKO)

De uitschakeling van Duitsland op het WK Voetbal – ze verloren met 2-0 van Zuid-Korea – trok woensdagmiddag vanaf 16.00 uur een publiek van 1,2 miljoen kijkers (56 procent) naar NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Duitsland, de regerend wereldkampioen, had winst tegen Korea nodig, maar verloor uiteindelijk in de blessuretijd. Het is voor het eerst sinds het WK van 1938 dat Duitsland in de eerste ronde wordt uitgeschakeld; daarna bereikten ze altijd de knock-out-fase.

De Duitse international Thomas Müller wijt de aftocht aan randzaken. Zo ging het bij de Duitse ploeg wekenlang over het omstreden bezoekje van spelers Mesut Özil en Ilkay Gündogan aan de Turkse president Erdogan, meldt de NOS. “Het werkte een beetje storend en belastend“, aldus de doelman.

Recht tegenover Duitsland trok de wedstrijd Mexico – Zweden een publiek van 178.000 kijkers (8 procent) op NPO 2.

‘s Avonds trok Servië – Brazilië (0-2) een publiek van 2,2 miljoen kijkers (43 procent) naar NPO 1. Tegelijkertijd trok Zwitserland – Costa Rica 114.000 kijkers (2 procent) op NPO 3.

Het meest bekeken alternatief voor het voetbal op prime time was de detective Inspector George Gently met 728.000 kijkers (14 procent) op NPO 2.

Het brons was voor RTL 4. Die zender trok met VI Oranje Blijft Thuis 636.000 kijkers (14 procent). Daaraan voorafgaand deed love is in the Air 504.000 kijkers (9 procent).

De nummer vier op prime time was SBS 6: Ellen Naomi 24 uur mandekking scoorde 284.000 kijkers (6 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 8 scoorde met A Touch of Frost: 159.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Maid in Manhattan: 140.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Trespass: 137.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Zwitserland – Costa Rica: 114.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Prince: 101.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Player: 53.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Zesuurjournaal (1,6 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Sportjournaal (983.000), Achtuurjournaal (839.000), Half Acht Nieuws (804.000), GTST (730.000), RTL Boulevard (506.000), Editie NL (428.l000) en Utopia (347.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Rusland (1,3 miljoen), Jinek (970.000), Nieuwsuur (646.000), VI Oranje Blijft Thuis (636.000), Hart van Nederland (622.000) en Shownieuws (456.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 37 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 28-06-2018 at 8:31 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media