Dries Roelvink denkt dat de kijkcijfers van de nieuwe dagelijkse vooravondshow House of Talent op SBS 6 nog gaan groeien. Dat zegt de zanger, dit najaar een van de gezichten van de zender, in zijn column in de Story. House of Talent heeft er nu twee volle uitzendweken op zitten, maar de tv-show van John de Mol is vooralsnog een grote flop: er kijken nog geen 200.000 mensen naar. Roelvink keek wél: “Met veel belangstelling heb ik de eerste afleveringen bekeken van House of Talent.“
Roelvink denkt dat de scores omhoog gaan als de temperaturen omlaag gaan. “Hoewel de eerste kijkcijfers nog niet denderend waren – waarschijnlijk mede doordat iedereen in de laatste warme week in Nederland tot laat buiten zat – denk ik dat het toch een hit wordt. Zoiets heeft echt even tijd nodig.”
De komende weken gaan bekende artiesten het House of Talent-huis betreden om de kandidaten van het programma te helpen. Dat moet de kijkcijfers een duwtje geven. “Ook ik ben benaderd voor een bijdrage.”
De komende weken gaat Roelvink met zijn producer Hans Rusche een liedje maken dat door een van de jonge talenten gezongen gaat worden. “Natuurlijk ga ik dat talent daarbij helpen en begeleiden.”
Al met al is Roelvink erg enthousiast. “Na alle talentenshows die we de afgelopen 25 jaar hebben gezien, is John de Mol er toch weer in geslaagd om een nieuwe vorm daarvan uit te vinden.”
De Story-column van Dries Roelvink kunt u lezen via Blendle.
Klik hier om een reactie achter te laten.