Bacardi laat aan NU.nl weten zich aan te sluiten bij het standpunt van STIVA, dat luidt: “Overmatig alcoholgebruik wordt door RTL gefaciliteerd en zelfs aangemoedigd. De Nederlandse alcoholbranche roept RTL op om met onmiddellijke ingang te stoppen met het uitzenden van Oh Oh Daar Gaan We Weer.”
Heineken wil geen reclames rondom een programma als Oh Oh Daar Gaan We Weer uitzenden. “Dat is absoluut niet de context waarin we met onze mooie merken willen zitten. Dit betekent dus dat we niet op RTL 5 zullen adverteren op de avonden dat Oh Oh, Daar Gaan We Weer wordt uitgezonden”, laat John-Paul Schuirink, communicatiemanager van Heineken weten aan NU.nl.
Boycotten
Biermerk Grolsch zei tegen aan hetAD bereid te zijn RTL 5 desnoods te boycotten. “We adverteren sowieso niet rond dit programma, maar helemaal niet adverteren op de zender? Dat is niet ondenkbaar en serieus een optie, ja”, zegt een woordvoerder. “Dit programma werkt averechts op onze agenda om ons mooie product niet in de verkeerde handen te laten belanden.”
In gesprek
STIVA stuurde RTL ontving donderdageen brief met een oproep om het programma niet meer uit te zenden. “We hebben de brief ontvangen. We nemen het serieus en we gaan met STIVA in gesprek”, laat RTL weten aan NU.nl