De kijkcijfers van woensdag 21 november 2018 (SKO)
Er werd meer over gesproken dan naar gekeken: de documentaire Sylvana: Demon of Diva? over Sylvana Simons is geen kijkcijferhit. Er keken woensdagavond op prime time 340.000 mensen (5,2 procent) naar de uitzending op NPO 2. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Simons-docu wist geen plaats te veroveren in de dagelijkse top 25 van meest bekeken programma’s. NPO 2 was met de anderhalf uur durende film de nummer zes op prime time.
De grote winnaar op prime time was NPO 1 met Tussen Kunst Kitsch, dat 1,7 miljoen kijkers (25 procent) scoorde. Daarna trok de goededoelenshow Jij Ik slechts 570.000 kijkers (11 procent).
RTL 4 zette solide cijfers neer met de combinatie Het Perfecte Plaatje en Van der Vorst ziet sterren, goed voor 996.000 kijkers (15 procent) en 957.000 kijkers (17 procent).
Het brons is voor SBS 6. De André Hazes jr-soap Ik Haal Alles Uit Het Leven zette een nette 700.000 kijkers (10 procent) neer. De Designdroom trok direct erna slechts 327.000 kijkers (6 procent).
De vierde plek is voor RTL 8, dat met A Touch of Frost 406.000 kijkers (6 procent) neerzette.
- RTL 5 scoorde met Boxing Stars: 380.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met 2DOC: 340.000 kijkers,
- Net5 scoorde met House Rules NL: 340.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Genaaid: 327.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met The Expendables 3: 306.000 kijkers,
- Veronica scoorde met 13 Hours: 258.000 kijkers.
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), GTST (1,1 miljoen), RTL Boulevard (957.000), Sinterklaasjournaal (775.000) en Editie NL (696.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (868.000), Hart van Nederland (658.000), Nieuwsuur (622.000), Shownieuws (481.000) en RTL Late Night met Twan Huys (439.000) het meest in trek.
NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 7 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.