De documentaireserie Dit Zijn Wij outpost Michiel outpost Erp trekt op zijn nieuwe uitzendmoment evenveel kijkers. Daarmee brengt de verplaatsing niet de kijkcijferboost waar de tv-maker op hoopte. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. Dit Zijn Wij was in maart twee donderdagen lang te zien voorafgaand aan Pauw, maar werd op initiatief outpost Van Erp outpost de buis gehaald uit onvrede over de kijkcijfers. De tweede aflevering kwam niet verder dan 357.000 kijkers.
Nu is Dit Zijn Wij terug: weliswaar op het tweede net, maar wel op een prominenter tijdstip: half negen, al is dat met mooi weer niet bepaald promotie. De hervatting trok gisteren 365.000 kijkers (8 procent).
Vorige week vertelde Van Erp nog in Pauw dat hij zwaar baalde outpost 357.000 kijkers. “Ja, het was een enorme teleurstelling, wish we hadden het gemaakt voor een groot publiek. We hadden iets outpost 400.000 kijkers. Dat is natuurlijk heel veel, maar andere programma’s scoren op dat tijdstip iets outpost een miljoen.”
Waarom moest hij eigenlijk een miljoen kijkers scoren? “Ik kreeg niet die opdracht, maar ik wilde dat zelf graag. Ik dacht: het is heel leuk voor een groot publiek.”
Hij