De kijkcijfers van zondag 25 november 2018 (SKO)
De nieuwe Martijn Krabbé-show De Weg naar het Miljoen vindt de weg naar het miljoen maar niet. Na 982.000 kijkers (19 procent) voor de eerste en 930.000 kijkers (18 procent) voor de tweede aflevering, trok de derde show zondag 877.000 kijkers (17 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De weg naar het miljoen is dus nog lang voor Krabbé. Elke week ziet hij weer een stuk of 50.000 kijkers afhaken. Al na de eerste aflevering was er behoorlijk wat kritiek op de show.
Veel mensen vinden De Weg naar het Miljoen wat langdradig en vinden Krabbé lang niet zo’n goede spelshowhost als Linda de Mol. Zij presenteert het kijkcijferkanon Miljoenenjacht. In 2019 is ook de Postcode Loterij-show van Caroline Tensen te zien op RTL 4: Eén tegen 100.
Krabbé was met zijn score wel de winnaar op dat tijdslot. SBS 6 was de nummer twee met 806.000 kijkers (14 procent) voor Stegeman op de Bres en NPO 1 de nummer drie met 622.000 kijkers (10 procent) voor Lief Dagboek.
Voorafgaand aan de spelshow van Krabbé trok Het Zijn Net Mensen met Humberto Tan 636.000 kijkers (9 procent) naar RTL 4.
Op dat tijdstip was Boer Zoekt Vrouw de grote winnaar met ditmaal 3,7 miljoen kijkers (49 procent). De meest bekeken alternatieven waren Het Zijn Net Mensen en Ik Weet Wie Je Bent met 586.000 kijkers (9 procent) op NPO 3.
SBS 6 trok op hetzelfde moment nog 511.000 kijkers (7 procent) met Handhavers.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Veronica scoorde met The Bourne Supremacy: 425.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Sahara: 413.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS: 350.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Darts Players Championship Finals: 308.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI: 261.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Boxing Stars: 102.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,7 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,2 miljoen), Studio Sport (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (860.000), vtwonen (619.000), RTL Boulevard (558.000), Border Security (470.000) en Sinterklaasjournaal (450.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (734.000), Studio Voetbal (663.000), Shownieuws (531.000) en Nieuwsuur (450.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 9 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.