De kijkcijfers van woensdag 15 augustus 2018 (SKO)
De NPO 1-show De Nieuwe Lekkerbek met André van Duin en Marlijn Weerdenburg is nog niet de zomerhit waar de makers waarschijnlijk op gehoopt hadden. Het programma blijft onder de miljoengrens scoren en ziet de scores nu zelfs iets teruglopen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Nieuwe Lekkerbek trapte twee weken geleden af met 835.000 kijkers (19 procent), vorige week keken er 927.000 mensen (20 procent) en nu zijn dat er 771.000 (15 procent).
Het zijn al met al niet de miljoenenscores die Van Duin gewend is van Heel Holland Bakt, dat ook weer op het punt van beginnen staat. Die show is weer terug op zondag 3 september.
Slechts één programma trok om half negen meer bekijks: De Slimste Mens met 1,3 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 2. Het brons was voor de wedstrijd Real Madrid – Atletico Madrid met 584.000 kijkers (13 procent) op Veronica.
RTL 4 scoorde op dit tijdstip heel erg mager met de grote zomerflop Mijn Zaak Is De Beste. Ditmaal keken er 327.000 mensen (6 procent).
De winnaars om half tien waren Het Italiaanse Dorp: Ollolai met 732.000 kijkers (14 procent) op RTL 4, de wedstrijd op Veronica en Laat Mij Maar Lopen met 582.000 kijkers (11 procent) op NPO 1.
Verder was vooral SBS 6 in trek. Die zender trok met Mr. Frank Visser Rijdt Visite 517.000 kijkers (10 procent). Wie Goed Doet deed het aansluitend ook prima met 474.000 kijkers (9 procent).
De vijf minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- RTL 8 scoorde met A Touch of Frost: 299.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Machete Kills: 238.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met De Loft: 225.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met SOS Mijn Vakantie Is Een Hel: 224.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Pretty in Pink: 117.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), Zesuurjournaal (901.000), EenVandaag (825.000), RTL Boulevard (680.000), M (627.000), Editie NL (592.000) en Utopia (447.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Laat op Eén (823.000), Kanniewaarzijn (615.000), Shownieuws (470.000) en Nieuwsuur (461.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 12 procent en SBS 6 brons met 9 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.