Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

De Luizenmoeder verliest kijkers, maar blijft megahit

4 maart 2019 door admin

De kijkcijfers van zondag 3 maart 2019 (SKO)

De Luizenmoeder blijft een megahit, al ziet de komedieserie wel wat kijkers vertrekken in dit tweede seizoen. Waar er twee weken geleden nog 4,2 miljoen lineaire kijkers gescoord werden, moest de vierde aflevering zondagavond genoegen nemen met bijna 3,1 miljoen kijkers (40 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Meer dan drie miljoen lineaire kijkers scoren is natuurlijk alsnog een zeldzaamheid anno 2019. Uitgesteld worden het er vast ruim vier miljoen.

Alle afleveringen van De Luizenmoeder tot nu toe scoorden als volgt (tussen haakjes inclusief uitgesteld kijken):

Seizoen 1

  • 744.000 kijkers (1.594.000 kijkers)
  • 1.400.000 kijkers (2.607.000 kijkers)
  • 2.389.000 kijkers (3.845.000 kijkers)
  • 3.489.000 kijkers (4.745.000 kijkers)
  • 3.357.000 kijkers (4.444.000 kijkers)
  • 3.225.000 kijkers (4.123.000 kijkers)
  • 3.133.000 kijkers (4.100.000 kijkers)
  • 3.307.000 kijkers (4.124.000 kijkers)
  • 3.171.000 kijkers (3.933.000 kijkers)

Seizoen 2

  • 3.965.000 kijkers (5.108.000 kijkers)
  • 4.176.000 kijkers (5.015.000 kijkers)
  • 3.541.000 kijkers (4.457.000 kijkers)
  • 3.094.000 kijkers (nog niet bekend)

Direct na De Luizenmoeder bleven er 660.000 kijkers (10 procent) hangen bij de vierde aflevering van First Dates Hotel. In de eerste week waren dat er nog meer dan een miljoen.

Het meest bekeken alternatief voor De Luizenmoeder was de Linda de Mol-show Miljoenenjacht, dat ook nog een indrukwekkende 1,8 miljoen kijkers (26 procent) neerzette. Aansluitend zette Soof 882.000 kijkers (16 procent) neer.

Verder was NPO 1 het meest in trek, want daar was het WK Schaatsen te zien. Het meest bekeken onderdeel scoorde 1,7 miljoen kijkers (30 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Undercover in Nederland, goed voor 643.000 kijkers (11 procent) op SBS 6.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met Tegenlicht: 427.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS: 350.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met The Hangover: 176.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 159.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 132.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met VTBL: 86.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,2 miljoen), Half acht nieuws (989.000), Studio Sport (857.000), RTL Boulevard (585.000) en vtwonen (514.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren WK Schaatsen (1,2 miljoen), Hart van Nederland (751.000), Shownieuws (547.000) en Nieuwsuur (525.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en NPO 3 brons met 10 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 04-03-2019 at 8:10 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media