Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

De Luizenmoeder brak dit seizoen alle records

8 april 2019 door admin

De kijkcijfers van zondag 7 april 2019 (SKO)

Het zit erop: zondagavond was de aller-, allerlaatste aflevering van de hitserie De Luizenmoeder te zien. Die noteerde met bijna 2,7 miljoen kijkers (35 procent) torenhoge kijkcijfers op NPO 3, al is het lang geen recordscore. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Ilse Warringa-serie heeft dit tweede seizoen alle records gebroken. Niet alleen noteerde de hitserie dit jaar zijn meest bekeken aflevering ooit, maar ook trok de tweede serie als geheel meer kijkers dan vorig jaar.

Voor de allereerste keer ging De Luizenmoeder dit seizoen lineair door de 4-miljoengrens (4,176 miljoen kijkers voor de tweede aflevering) en uitgesteld voor het eerst door de 5-miljoengrens (5,108 miljoen kijkers voor de eerste aflevering).

Waar de finale van het eerste seizoen 326 procent meer kijkers trok dan de première, wist de finale van het tweede seizoen 33 procent mínder kijkers te boeien dan de première.

Toch komt het tweede seizoen nog uit op gemiddeld 3,1 miljoen kijkers (en uitgesteld ruim 4 miljoen), waar het eerste seizoen gemiddeld 2,7 miljoen kijkers scoorde (en uitgesteld ruim 3,7 miljoen).

De Luizenmoeder-scores tot en met deze week (uitgesteld kijken):

Seizoen 1

  1. 744.000 kijkers (1.594.000 kijkers)
  2. 1.400.000 kijkers (2.607.000 kijkers)
  3. 2.389.000 kijkers (3.845.000 kijkers)
  4. 3.489.000 kijkers (4.745.000 kijkers)
  5. 3.357.000 kijkers (4.444.000 kijkers)
  6. 3.225.000 kijkers (4.123.000 kijkers)
  7. 3.133.000 kijkers (4.100.000 kijkers)
  8. 3.307.000 kijkers (4.124.000 kijkers)
  9. 3.171.000 kijkers (3.933.000 kijkers)

Seizoen 2

  1. 3.965.000 kijkers (5.108.000 kijkers)
  2. 4.176.000 kijkers (5.015.000 kijkers)
  3. 3.541.000 kijkers (4.457.000 kijkers)
  4. 3.094.000 kijkers (4.075.000 kijkers)
  5. 2.975.000 kijkers (3.808.000 kijkers)
  6. 2.833.000 kijkers (3.589.000 kijkers)
  7. 2.163.000 kijkers (2.934.000 kijkers)
  8. 2.484.000 kijkers (3.251.000 kijkers)
  9. 2.651.000 kijkers (aankomende zondag bekend)

De nieuwe dramaserie Morten trok direct na de Luizenmoeder-finale een voor NPO 3 prima 648.000 kijkers (11 procent).

NPO 1 was de nummer twee op prime time met Bed en Breakfast (1,7 miljoen kijkers en 25 procent) en de finale van Project Rembrandt (1,4 miljoen en 26 procent).

Het brons is voor RTL 4. Married at First Sight trapte af met 980.000 kijkers (15 procent) en Soof had er aansluitend 696.000 (13 procent).

SBS 6 pakt de vierde plek met Undercover in Nederland, goed voor 749.000 kijkers (14 procent). Daaraan voorafgaand trok Handhavers 507.000 kijkers (8 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met NCIS: 424.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Captain America The Winter Soldier: 343.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Tegenlicht: 266.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met VTBL: 187.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI: 177.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 110.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,4 miljoen), Studio Sport (743.000), vtwonen (595.000), Half acht nieuws (590.000), 3 op reis (488.000) en Border Security (352.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio voetbal (895.000), Hart van Nederland (856.000), Shownieuws (577.000) en Nieuwsuur (480.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 11 procent en SBS 6 brons met bijna 11 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 08-04-2019 at 8:00 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media