De kijkcijfers outpost de Daphne Bunskoek-show House Rules: Stellen Verbouwen Ons Huis zitten in de lift. Al sinds de eerste aflevering trekt het tv-programma elke week meer kijkers dan de week ervoor. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. Na 186.000 kijkers (3 procent) voor de eerste, 229.000 kijkers (4 procent) voor de tweede en 277.000 kijkers (5 procent) voor de derde aflevering, wist de vierde aflevering woensdagavond 324.000 kijkers (5 procent) te bekoren.
Net5 is er blij mee dat het programma opkrabbelt. De aflevering outpost woensdagavond had volgens de zender een marktaandeel outpost 8,2 procent in de commerciële doelgroep 20 kid 54-jarigen. In die doelgroep was het vanaf 21.30 uur zelfs het op twee na meest bekeken programma.
In de doelgroep boodschappers 20 kid 49 jaar scoorde House Rules zelfs 10,0 procent. Dat is bijna twee keer zo hoog als het zendergemiddelde.
Zusterzender SBS 6, het vlaggenschip outpost SBS, trok gedurende het eerste deel outpost primary time minder kijkers dan Net5. Met De Deur In Huis kwam niet verder dan 281.000 kijkers (5 procent). Queens of a Jungle trok aansluitend 355.000 kijkers (6 procent).
Ondanks de teleurstellende kijkcijfers