Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

DanceSing ziet kijkersaantal teruglopen: -18 procent

18 januari 2019 door admin

De kijkcijfers van donderdag 17 januari 2019 (SKO)

DanceSing maakt de hoge verwachtingen van SBS 6 niet waar. Het nieuwste kindje van John de Mol heeft donderdagavond kijkers ingeleverd ten opzichte de première vorige week. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. DanceSing trapte af met een voorzichtige 714.000 kijkers en 12,8 procent marktaandeel. De tweede aflevering moet genoegen nemen met een magere 583.000 kijkers en 10,7 procent marktaandeel. Daarmee is 18 procent van de aanvankelijke kijkersgroep afgehaakt.

Voor juryleden Gordon en Trijntje Oosterhuis zal dit een domper zijn. Ze gaven allebei in de media aan juist te rekenen op een kijkcijferstijging.

Gordon was dan ook ‘niet superblij’ met de kijkcijfers van de eerste show. Hij voorspelde voorafgaand aan de eerste aflevering bij DWDD: “Ik denk dat we echt blij mogen zijn met 600 à 700 duizend kijkers.”

SBS 6 was dankzij DanceSing de derde zender op prime time. Vorige week was het station, ondanks de hogere kijkcijfers, nog de nummer vier. Dat komt omdat RTL 4 deze week teleurstelt met de speelfilm Mother’s Day, waar 521.000 mensen (10 procent) naar keken.

Overigens scoorde DanceSing in de commerciële doelgroep 20 tot 54 jaar een marktaandeel van 12,8 procent, goed voor de derde plek op prime time. Vorige week was dat 17,4 procent, goed voor de eerste plek op prime time. Het gemiddelde marktaandeel van SBS 6 in deze doelgroep is 8 procent.

NPO 2 ging aan kop met bijna 1,7 miljoen kijkers (28 procent) voor De Slimste Mens en Ik Plastic trok aansluitend 430.000 kijkers (8 procent).

Het zilver op prime time is voor NPO 1. Dynasties was goed voor 914.000 kijkers (16 procent) en Jouw Stad Ons Dorp had er 833.000 (16 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 3 scoorde met KVW: 501.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Agatha Christies Poirot: 393.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Lethal Weapon: 385.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Just Like Heaven: 268.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Terminator Salvation: 246.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Naked Attraction: 241.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Half Acht nieuws (1 miljoen), GTST (907.000), RTL Boulevard (714.000), BinnensteBuiten (599.000), Editie NL (586.000) en Rail Away (513.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1 miljoen), Hart van Nederland (812.000), Liefde Is (637.000), Nieuwsuur (635.000) en Shownieuws (596.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en NPO 2 brons met 12 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 18-01-2019 at 7:45 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media