De kijkcijfers van zaterdag 10 november 2018 (SKO)
De kijker vindt de SBS 6-show Dance as One niet te pruimen. De derde aflevering noteerde zaterdagavond een nieuw laagterecord: er keken 245.000 mensen (4,0 procent) naar de show met Nicolette van Dam. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het programma dat erna wordt uitgezonden, In De Ban Van De Trouwring met Kees Tol, doet het nog veel beroerder. Daar keken slechts 132.000 kijkers (2,4 procent) naar, een score die veel te laag is voor een titel op prime time.
Het erge is dat dit nog niet eens de grootste flops zijn die momenteel te zien zijn op het station van John de Mol. Filmster Gezocht op woensdag doet het met 103.000 kijkers (1,7 procent) nóg slechter.
De grote winnaar op prime time is RTL 4. All You Need Is Love scoorde 1,3 miljoen kijkers (21 procent) en Praat Nederlands Met Me had er aansluitend 1,2 miljoen (22 procent).
NPO 1 volgt met de nieuwe Harm Edens-show TV Kijker van het Jaar, goed voor 993.000 kijkers (16 procent). Aansluitend begon het tweede seizoen van Sanne Wallis de Show met 746.000 kijkers (13 procent). Dáárna trok Emmen op 1 611.000 kijkers (11 procent).
Het brons is voor NPO 2. Andere Tijden scoorde 531.000 kijkers (9 procent). Verder keken de meeste mensen naar NPO 3: Lawyer trok 251.000 kijkers (4 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- SBS 6 scoorde met Dance as One: 245.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Darts Grand Slam of Darts: 238.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI: 214.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 212.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Ride Along: 211.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Politie 24/7: 178.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Kassa (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (885.000), Half Acht Nieuws (801.000), RTL Boulevard (575.000) en Eigen huis en tuin (542.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Nieuwsuur (631.000), Hart van Nederland (554.000), Studio Sport (552.000) en Het Perfecte Plaatje (443.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en SBS 6 brons met 6 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.