De kijkcijfers van dinsdag 1 november 2016 (SKO)
Beau van Erven Dorens heeft dinsdag kijkers gewonnen met aflevering twee van zijn daklozenprogramma The Amsterdam Project, ondanks dat hij deze week moest concurreren met voetbal op Veronica. Dat meldt Stichting KijkOnderzoek. The Amsterdam Project begon vorige week met 923.000 kijkers (16 procent) en stijgt deze week naar 989.000 kijkers (15 procent) op RTL 4. Het is een blijk van waardering van de kijkers, die zich net als tv-recensenten positief uitlaten over het programma.
Verslaafd, dat voorafgaand werd uitgezonden, won ook kijkers tegenover het voetbal. Dat programma begon vorige week met 876.000 kijkers (15 procent) en zit nu op 950.000 kijkers (14 procent).
Het voetbal op Veronica, PSV – Bayern München, ging aan kop met bijna 1,9 miljoen kijkers (29 procent).
Het meest bekeken alternatief was NPO 1’s Opsporing Verzocht met ruim 1,1 miljoen kijkers (17 procent). Zorg.nu trok aansluitend 763.000 kijkers (12 procent).
Het enige andere primetimeprogramma met een plek in de kijkcijfer top 25 was De Nationale Verkeerstest met 570.000 kijkers (9 procent) op RTL 5, een mooie score voor die zender.
NPO 2 trok 255.000 kijkers (4 procent) met een nieuwe De Tafel van Tijs. NPO 3 scoorde 222.000 kijkers (3 procent) met Baby Te Huur en 174.000 kijkers (3 procent) met Marlijn: De Dolende Dertiger.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), GTST (1,4 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), Editie NL (942.000) en Utopia (567.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren De Rijdende Rechter (1,1 miljoen), RTL Late Night (794.000), de voetbalnabeschouwing (717.000), Pauw (716.000), Hart van Nederland (682.000) en Shownieuws (663.000) waren de vooravondtoppers.
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 20 procent marktaandeel, RTL 4 pakt zilver met 18 procent en Veronica brons met 15 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Foto: RTL