Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

D66 hekelt te lange online reclames bij publieke omroep

28 juni 2017 door admin

Volgens de regels van toezichtsorgaan Commissariaat voor de Media mag een commercial niet langer dan vijftien seconden duren. Vaak is dit nu voorafgaand aan bijvoorbeeld het NOS Journaal dertig seconden.

“Dat is irritant, terwijl de kijker er ook al belasting voor heeft betaald”, zegt D66-Kamerlid Jan Paternotte tegen NU.nl. Paternotte vindt het raar dat online reclames bij de publieke omroep soms net zo lang duren als bij private nieuwsorganisaties. Dat betekent directe concurrentie met partijen die geen belastinggeld ontvangen.

Bovendien, stelt de D66’er, levert online reclame voor de NPO vergeleken met tv-commercials heel weinig op.  

Paul Visser, bedrijfsjurist van de Ster, stelt in een reactie dat de regels van het Commissariaat niet worden verbroken. De vijftien seconden reclame waar D66 naar verwijst is volgens het reglement “een juiste invulling”.

“Nergens staat dat dertig seconden reclame verboden is. Het Commissariaat heeft er ook nog nooit tegen opgetreden”, aldus Visser.

Omdat individuele personen naar de video’s kijken, is het volgens het Commissariaat lastig vast te stellen hoe lang de video’s duren en hoe lang de pre-rolls mogen duren. 

Aankaarten

Paternotte wil dat Sander Dekker, staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, dit aankaart bij de Ster, de organisatie die de reclame voor de NPO verzorgt. 

D66 wil nog een stap verder. NOS-uitzendingen zoals het Journaal en Nieuwsuur moeten online helemaal reclame vrij zijn. “Het is niet uit te leggen dat er commerciële boodschappen voorafgaan aan nieuws dat al via publieke middelen is gefinancierd”, aldus Paternotte.

Woensdagochtend debatteert de Tweede Kamer met Dekker over de media.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media