Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Colombia – Engeland meest bekeken WK-duel tot nu toe

4 juli 2018 door admin

De kijkcijfers van dinsdag 3 juli 2018 (SKO)

De achtste finale tussen Colombia en Engeland op het WK Voetbal trok dinsdagavond een recordaantal kijkers naar NPO 1. Er keken van 19.50 tot 23.05 uur ruim 2,8 miljoen mensen (52 procent) naar de wedstrijd. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Colombia maakte de stand in de blessuretijd gelijk op 1-1, waarna er verlenging en strafschoppen volgden. Uiteindelijk bleek Engeland de sterkste. De spanning zorgde voor de meest bekeken wedstrijd op dit WK tot nu toe.

Tot nu toe wisten slechts drie wedstrijden meer dan tweeënhalf miljoen kijkers te bekoren, namelijk Brazilië – Zwitserland met 2,592 miljoen kijkers op 17 juni, Kroatië – Denemarken met 2,551 miljoen kijkers op 1 juli en België – Japan met 2,569 miljoen kijkers op 2 juli (eergisteren).

‘s Middags was er ook een wedstrijd: de achtste finale tussen Zweden en Zwitserland, gewonnen door Zweden, trok vanaf vier uur 1,2 miljoen kijkers (58 procent).

Het meest bekeken alternatief voor het voetbal op prime time was Opsporing Verzocht met 541.000 kijkers (11 procent) op NPO 2. Aansluitend trok Born to Kill 236.000 kijkers (4 procent).

Het brons op prime time was voor SBS 6. Die zender trok met Steenrijk Straatarm 278.000 kijkers (5 procent) en met De Lijf Show 275.000 kijkers (5 procent).

RTL 4 bleef wat achter op prime time omdat VI Oranje Blijft Thuis door de verlenging en strafschoppen veel later begon dan gewoonlijk. Op prime time trok Help Mijn Man Is Klusser 273.000 kijkers (5 procent). Uiteindelijk keken er op de late avond 453.000 mensen (14 procent) naar VI.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Rizzoli and Isles: 250.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Op de vlucht: 183.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Deep Rising: 172.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met My Best Friends Wedding: 149.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Percy Jackson Lightning Thief: 123.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Downtown Dinner: 87.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Zesuurjournaal (1,5 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Sportjournaal (882.000), Half Acht Nieuws (839.000), GTST (698.000), Achtuurjournaal (694.000), RTL Boulevard (559.000) en Editie NL (505.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Rusland (1,5 miljoen), Jinek (810.000), Hart van Nederland (498.000), VI Oranje Blijft Thuis (453.000) en Shownieuws (443.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 45 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 9 procent en SBS 6 brons met 6 procent.

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.


Dit bericht is geplaatst
op 04-07-2018 at 8:00 in de categorie Kijkcijfers.
U kunt de reacties op dit bericht volgen via de RSS 2.0 feed.

Klik hier om een reactie achter te laten.

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media