Coen Swijnenberg en Sander Lantinga racen in de nieuwe zomercommercial van Radio 538 over een fietspad in een paars-groene Canta. Als de klok vier uur slaat, zetten ze een ‘On Air’-balkje op hun dak. Dat is te zien in de promovideo. Menno Koningsberger, directeur van Talpa Radio, is enthousiast over de nieuwe campagne. “De essentie van 538 is The Beat of the Moment. Radio is de kern van het muziekentertainment merk 538 en die wordt het best gevat in de claim ‘Radio = 538.“
De promovideo zit vol leven en vol zomer. “In de brandfilm gebruiken we een ‘timestamp’ om wow-momenten van onze luisteraars, 538-dj’s en artiesten te benadrukken, vast te leggen en te delen. In de zomer luisteren er veel mensen naar ons station en zijn we graag zichtbaar. We vertalen het zomergevoel door naar de verschillende touchpoints van 538 en zetten op deze manier de zomer aan: Zomer = 538! De campagne zal de hele zomer doorlopen.”
Dave Minneboo, radiodirecteur van Talpa Radio, is net zo enthousiast: “538 is al veertien jaar de onbetwiste nummer één van Nederland. Met de beste jocks, de allergrootste hits van het moment, tofste events en altijd in het ‘nu’. 538 heeft meer dan 3,5 miljoen unieke luisteraars per week en uit onderzoek blijkt dat 538 het eerstgenoemde radiomerk van Nederland is. 538 is dáár waar de doelgroep is en van houdt. Dj’s, artiesten, festivals en verschillende content domeinen worden in de campagne gekoppeld aan 538.“
De campagne wordt de komende weken on air, online, op tv en in verschillende outdoor en social uitingen uitgerold. Armin van Buuren heeft een rol in de nieuwe brandfilm en stelt speciaal hiervoor zijn nieuwe track ‘Sunny Days’ beschikbaar.
Zomer = 538! fromRadio 538 onVimeo.
Foto: Radio 538