Chantal Janzen kwam zelf op het idee om net als Linda de Mol een mediaplatform te lanceren, bestaande uit een magazine en een internetsite. Dat zei de RTL 4-presentatrice woensdag in RTL Boulevard. Janzen wil er alles aan doen om de mensen in Nederland te amuseren. Het platform is de volgende stap daarin. “Ik ben zelf met het idee gekomen. Ik wil amuseren: of dat nou in het theater of televisie is. Ik dacht: wat kan ik nou nog meer doen om mensen te vermaken?“
Het Janzen-platform C beslaat de gebruikelijke onderwerpen zoals fashion en lifestyle. “Het is een printmagazine, een glossy. Het wordt niet beter of minder dan alle andere bladen, maar wel door mijn bril bekeken. Het is niet mooier, leuker of beter, maar een andere bril.”
Een belangrijk verschil met andere media, is dat Janzen heel erg mikt op nieuw talent. “In de eerste editie hebben we bijvoorbeeld zes pagina’s voor een upcoming fotografe. Een nieuw talent dat nog niemand kent, maar wel heel goed is.”
Op de vraag hoe de titel C tot stand is gekomen, antwoordt ze: “Ik moest tegen een Engelssprekende vormgever vertellen wat ik nou eigenlijk wilde. Ik zei: ‘Ik wil mensen van alles laten zien, dit en dat, mensen amusement bieden, ontroeren.’ Dat zien kwam de hele tijd naar voren en toen zei hij: ‘We have to do something with see.’ Toen dacht ik: verrek, c is de eerste letter van mijn naam.”
Net als Linda de Mol het platform haar eigen naam geven, wilde ze niet. “De Chantal hoefde niet van mij en ik hoop dat ik hier over tien jaar niet meer bij betrokken ben. Nu kan ik nog op de cover, maar over tien jaar… Het is niet de grote Chantal Janzen-show.”
Of ze ook naar het buitenland wil met haar site? “Dat is de achterliggende gedachte voor de Engelse naam, maar laten we het eerst maar hier proberen.”
Foto: RTL