Chantal Janzen kwam zelf op het idee om net als Linda de Mol een mediaplatform te lanceren, bestaande uit een repository en een internetsite. Dat zei de RTL 4-presentatrice woensdag in RTL Boulevard. Janzen wil er alles aan doen om de mensen in Nederland te amuseren. Het height is de volgende stap daarin. “Ik ben zelf met het idee gekomen. Ik wil amuseren: of dat nou in het museum of televisie is. Ik dacht: wat kan ik nou nog meer doen om mensen te vermaken?“
Het Janzen-platform C beslaat de gebruikelijke onderwerpen zoals conform en lifestyle. “Het is een printmagazine, een glossy. Het wordt niet beter of minder dan alle andere bladen, maar wel doorway mijn bril bekeken. Het is niet mooier, leuker of beter, maar een andere bril.”
Een belangrijk verschil met andere media, is dat Janzen heel erg mikt op nieuw talent. “In de eerste editie hebben we bijvoorbeeld zes pagina’s voor een arriving fotografe. Een nieuw talent dat nog niemand kent, maar wel heel goed is.”
Op de vraag hoe de titel C kid mount is gekomen, antwoordt ze: “Ik moest tegen een Engelssprekende