De kijkcijfers van zondag 16 juni 2019 (SKO)
Het wil maar niet lukken met Café Hendriks Genee. Na 238.000 kijkers (5,7 procent) en 142.000 kijkers (3,4 procent) voor de eerste twee afleveringen, kwam de derde show uit op 200.000 kijkers (5,2 procent) op Veronica. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De talkshow van Wilfred Genee en Hélène Hendriks stond een week geleden nog tegenover veel bekeken voetbal, maar deze week was er weinig concurrentie. Toch trekken de scores nauwelijks aan.
Aan de lead-in kan het niet liggen, want Veronica had verder eigenlijk best een goede avond. De film Men in Black 3 trok op prime time namelijk 357.000 kijkers (8 procent).
De meeste mensen keken op prime time naar NPO 1’s College Tour, goed voor 854.000 kijkers (19 procent). Het echte leven in de dierentuin trok erna 788.000 kijkers (17 procent).
Niet RTL 4, maar SBS 6 pakte zilver dankzij de combinatie Betrapt (676.000 kijkers en 15 procent) en Gestalkt (844.000 kijkers en 18 procent).
RTL 4 moet genoegen nemen met 650.000 kijkers (14 procent) voor de concertregistratie van Guus Meeuwis: Groots met een zachte G.
Verder keken de meeste mensen naar de NPO 3-titel De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld, die 399.000 kijkers (9 procent) wist te bekoren.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Net5 scoorde met Hawaii Five-O: 368.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Men in Black 3: 357.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Last Days: 254.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI: 223.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Love Island: 153.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met All Eyez On Me: 137.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Half acht nieuws (790.000), Studio Sport (753.000), Jaïr in goed gezelschap (521.000), RTL Boulevard (382.000) en vtwonen (339.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Hart van Nederland (959.000), Shownieuws (594.000), Nieuwsuur (509.000), Sterke verhalen (384.000) en Van der Vorst ziet sterren (308.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 14 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.