Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • De Voetbalkantine
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

BNN en VARA verdwijnen als zelfstandige merken

8 juli 2017 door admin

Fusieomroep BNN-VARA stopt met het voeren van de twee merken BNN en VARA. Met ingang van het nieuwe tv-seizoen wordt alles uitgezonden onder de vlag BNNVARA, dus zonder streepje. Dat vertelt directeur Gerard Timmer tegen Spreekbuis. Nu wordt Kassa nog uitgezonden onder de VARA-vlag en Spuiten en Slikken onder die van BNN, maar daar komt verandering in. “Alle stakeholders konden zich in de keus voor één merk uiteindelijk goed vinden. Het is er ook tijd voor.“

Eerst was BNN-VARA nog afwachtend. “Bij de fusie hebben we gezegd: laten we nou eerst maar eens kijken hoe die samenvoeging en samenwerking binnen het bedrijf gaat. Dat loopt prima, dus kunnen we een volgende stap zetten.”

“Maar de echte aanleiding lag in het feit dat we merkten dat de merknamen BNN, VARA, VARA-BNN en BNN-VARA steeds vaker door elkaar gebruikt werden, door het publiek en door andere media. Dat komt een heldere communicatie over je merk niet ten goede.”

De afgelopen jaren zijn er bovendien meer nieuwe spelers in de mediawereld gekomen, vertelt Timmer. “Het leidt er allemaal toe, dat we ons steviger willen positioneren met één helder merk. Wij hebben hier uitvoerig over gepraat met alle belanghebbenden, zoals de leden, onze medewerkers, de Raad van Toezicht en de Ondernemingsraad.”

“We hebben ook extern onderzoek laten doen naar de beleving van de merken BNN en VARA, welke waarden mensen daaraan koppelen. Die bleken voor beide merken al heel dicht bij elkaar te liggen.”

Volgens Timmer worden de presentatoren nu breder inzetbaar. “Als we voorheen Sophie Hilbrand wilden inzetten voor een onderdeel van Pauw kregen we vragen van leden: zij is toch van BNN en Pauw van de VARA? Die verwarring verdwijnt nu, we ztten een krachtiger, helder beeld neer.”

Tegelijk met het nieuwe merk zal BNNVARA op 24 augustus een nieuwe huisstijl presenteren.

Foto: BNN-VARA

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Te Land, Ter Zee en in de Lucht!
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media