De kijkcijfers van donderdag 11 april 2019 (SKO)
Art Rooijakkers bezorgt RTL 4 geen hoge kijkcijfers met zijn programma Iedereen Had Het Erover. Ook de derde aflevering trok donderdagavond veel minder kijkers dan lead-in Chantal Komt Werken. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar Chantal Komt Werken 1 miljoen kijkers (19 procent) noteerde, moest Rooijakkers aansluitend genoegen nemen met 696.000 kijkers (14 procent). Het avondgemiddelde van RTL 4 lag uiteindelijk op een aardige 15 procent.
Chantal Komt Werken en Iedereen Had Het Erover scoren nagenoeg evenveel kijkers als vorige week. De première-afleveringen deden het twee weken geleden een stuk beter met respectievelijk 1,4 miljoen kijkers (24 procent) en 816.000 kijkers (17 procent).
NPO 1 overtrof RTL 4 om half tien met Floortje naar het einde van de wereld (1,3 miljoen en 25 procent), maar om half negen bleef Wild steken op 888.000 kijkers (17 procent).
Het brons op prime time is voor NPO 3. Die zender wist met Keuringsdienst van Waarde 568.000 kijkers (11 procent) te bekoren.
Verder was RTL 7 het meest in trek. De wedstrijd Arsenal – Napoli noteerde 451.000 kijkers (10 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- RTL 5 scoorde met Temptation Island: 429.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Van Atlas naar Arabië: 402.000 kijkers,
- SBS 6 scoorde met De Mannen van Taal: 331.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Baywatch: 298.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Lethal Weapon: 263.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Prime Suspect: 224.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), EenVandaag (992.000), Zesuurjournaal (965.000), Half acht nieuws (933.000), M (855.000), GTST (711.000), BinnensteBuiten (562.000) en RTL Boulevard (543.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Jinek (800.000), Hart van Nederland (633.000), Nieuwsuur (557.000), Journaal laat (551.000), Shownieuws (500.000) en Timeline (454.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en NPO 2 brons met 9 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.