Publiek-Gezocht.nl gratis tv opnames bijwonen

Publiek gezocht voor tv opnames

  • Home
  • Uitzendingen bijwonen
    • Concert Westerkerk Amsterdam
    • De Voetbalkantine
    • Knockout Champs
    • Het Holland Huis
    • The Headliner
    • enquetes en onderzoekspanels
  • Archief
    • DNA Singers
    • Dit is Nederland
    • QUIZ WITH THE BALLS – SPAIN
    • Ons Kent Ons
    • Holland’s got talent
    • SECRET DUETS
    • De Dansmarathon
    • Spaanders
    • Stralend Kerstfeest
    • Expeditie Robinson, Eilandpraat
    • Chantals pyjama party
    • First & Last
    • De tv-kijker van het jaar
    • Marble Mania
    • 10 VOOR TAAL
    • Think Inside The Box
    • Take Me Out
    • Alles ooit (bijna)
    • Nieuw Verborgen Camera Programma
    • experimensen
    • we want more
    • Het Prikkelpaleis
    • All You Need Is Love
    • De Hofbar
    • Kassa
    • Hip Hop Stars
    • Beau
    • beste kijkers
    • the Big Music Quiz
    • De jongens tegen de meisjes
    • DE BESTE LIEDJES VAN…
    • De TV kantine
    • De Slechtste Chauffeur van Nederland
    • De Nationale Blaastest
    • De Grote Improvisatie Show
    • Bullshit Awards
    • De Jopie Parlevliet Show
    • Dance Dance Dance UK
    • De Wereld draait door | GRATIS!
    • De edivisie
    • De Meesterwerken
    • De Grote Generatieshow
    • De Lijf Show
    • Wie denk je wel dat je bent?
    • Deal or no Deal
  • Over publiek gezocht
    • Waarom aanmelden?
    • Veel gestelde vragen
    • Hoe werkt het?
    • Wat gebeurt er met mijn gegevens?
    • Download de App
  • Over Stone-Hill Media

Antoinette kritisch over doelgroepdenken in Hilversum

11 juni 2017 door admin

Antoinette Hertsenberg vindt dat men in Hilversum soms doorslaat in het doelgroepdenken. Dat zegt de tv-ster in de VARAgids. Commerciële tv-zenders mikken vrijwel uitsluitend op mensen tussen de 20 en 49 jaar, maar publieke omroepen kijken stiekem ook veel naar de jonge doelgroepen. “Op de een of andere manier is het veel belangrijker waar een 45-jarige naar kijkt dan iemand van 55. Het maakt mij als maker niet uit hoor, zeg ik erbij, maar in statistiekjes wordt daarop gelet.“

De NPO wil scoren in de jonge doelgroep, omdat ze vrezen dat anders het publiek uitsterft. “Ja, en dan raken we helemaal het contact met de jongere kijkers kwijt, denken ze. Maar ik denk dat jongere kijkers ook vaak behoefte hebben aan een ander soort programma’s. En daarbij, wat maakt het uit als ze alsnog komen als ze wat ouder zijn?”

Het doelgroepdenken klopt soms ook niet, zegt Hertsenberg. “Het grappige is dat we altijd denken dat jongere kijkers alleen maar naar jongeren willen kijken, maar mijn kinderen vinden Voetbal Inside bijvoorbeeld heel grappig. En het zijn toch voornamelijk oude mannetjes die daar zitten.”

“Dus dan denk ik: het werkt toch niet altijd zo, maar zo wordt er in televisiebegrippen wel vaak gedacht.”

Het VARAgids-interview met Antoinette Hertsenberg kunt u lezenvia Blendle.

Foto: Avrotros

Categorie: Programma's Tags: nieuws

Ontvang actuele uitnodigingen

De meeste opnames die op de website staan zijn verlopen en staan hier als referentie.
Wil jij er de volgende keer wel bij zijn?
Meld je dan nu aan.

Recente uitnodigingen

  • Gratis Concert Westerkerk Amsterdam
  • De Voetbalkantine
  • Ons Kent Ons
  • Knockout Champs
  • Het Holland Huis
  • The Headliner

Facebook en Twitter


Tweet

Follow @stone_hill



Beschikbaar als App

Android app on Google Play
iphone app in de App Store


Copyright © 2025 Publiek-Gezocht.nl publieksservice door Stone-Hill Media