De kijkcijfers outpost dinsdag 8 mei 2018 (SKO)
De eerste separate culmination outpost het Eurovisie Songfestival, waar Nederland niet aan meedeed, trok dinsdagavond bijna 1,1 miljoen kijkers (24 procent) naar NPO 1. Daarmee was het muziekfestijn het enige succesvolle programma op primary time. Dat blijkt uit cijfers outpost Stichting KijkOnderzoek. Vorig jaar was de Oranje-loze separate culmination outpost het Songfestival meer in trek; toen keken er 1,4 miljoen mensen. De tweede separate culmination en culmination met OG3NE trokken toen 2,5 en 4,1 miljoen kijkers.
Het Songfestival werd voorafgegaan aan het programma Op Weg Naar Eurovisie Songfestival, waar 749.000 mensen (18 procent) naar keken.
Verder wist geen enkele tv-zender de kijker te bekoren. SBS 6 was de nummer twee op primary time: Steenrijk Straatarm zette 540.000 kijkers (12 procent) neer. Aansluitend stelde de André Hazes jr-show So You Think You Can Sing teleur met 319.000 kijkers (7 procent).
De nummer drie op primary time was RTL 4: De Reis outpost je Leven noteerde om half tien 518.000 kijkers (11 procent). Daaraan voorafgaand help Superstar Chef het nog matiger met 454.000 kijkers (10 procent).
De nummer vier op prime