De kijkcijfers van vrijdag 3 augustus 2018 (SKO)
Alleen Caroline Tensen en Philip Freriks presteerden het om op vrijdagavond door de miljoengrens heen te komen op prime time. De Slimste Mens trok om half negen 1,1 miljoen kijkers (28 procent) naar NPO 2 en Eén tegen 100 trok om half tien 1,1 miljoen kijkers (30 procent) naar NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De tv wordt al weken geplaagd door mooi weer. Over de hele avond gezien scoorde alleen het Achtuurjournaal met 1,2 miljoen kijkers (32 procent) beter.
Aansluitend aan De Slimste Mens trok NPO 2 nog 207.000 kijkers (5 procent) met Professors op Pad. Voorafgaand aan Eén tegen 100 scoorde Muziekfeest op het Plein 551.000 kijkers (15 procent).
De nummer drie op prime time was RTL 4 dankzij de 514.000 kijkers (13 procent) voor Het Italiaanse Dorp: Ollolai. Voorafgaand trok The Best of The Voice Worldwide 411.000 kijkers (11 procent).
Verder was vooral RTL 7 in trek. Die zender trok met Mission Impossible Ghost Control 375.000 kijkers (10 procent).
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- NPO 3 scoorde met Wielrennen EK Baan: 197.000 kijkers,
- SBS 6 scoorde met The Mummy: 166.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Criminal Minds: 152.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Up in the Air: 81.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met My Big Fat Gypsy Wedding: 75.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Hunter Il Cacciatore: 16.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,2 miljoen), Half Acht Nieuws (670.000), EenVandaag (630.000), Zesuurjournaal (609.000), RTL Boulevard (458.000), M (394.000), Editie NL (371.000) en Utopia (317.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Laat op Eén (701.000), Hart van Nederland (608.000), Shownieuws (604.000), Journaal Laat (589.000), Nieuwsuur (464.000) en Nederland Verhuist (378.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en NPO 2 brons met 10 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.