De kijkcijfers van vrijdag 10 mei 2019 (SKO)
RTL 4 heeft ook de tweede slag in de zangshowoorlog gewonnen van SBS 6. Toch ziet RTL 4’s All Together Now zijn kijkcijfers flink dalen, terwijl It Takes 2 stabiel blijft. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. All Together Now gaat van 1,1 miljoen (21 procent) naar 826.000 kijkers (16 procent), een forse daling van 27 procent. Tegelijkertijd blijft It Takes 2 nagenoeg stabiel: die show scoorde vorige week 689.000 kijkers (12 procent) en heeft er nu 678.000 (13 procent).
Het oordeel van de kijker is duidelijk: die vindt It Takes 2 kennelijk een stuk beter te pruimen dan All Together Now. Ondertussen gaat concurrent NPO 2 er met het goud vandoor.
Net als vorige week vrijdag was NPO 2 ook ditmaal de winnaar op prime time. Twee voor Twaalf kwam uit op 1,3 miljoen kijkers (24 procent), iets meer dan vorige week. In de voetsporen van D-Day trok aansluitend 732.000 kijkers (14 procent).
Na NPO 2 en RTL 4 was NPO 1 het meest in trek dankzij de TV Show, waar 790.000 mensen (15 procent) naar keken. Daarvoor trok de laatste Flikken Maastricht-herhaling slechts 493.000 kijkers (9 procent).
De vierde plek op prime time is dus voor SBS 6 dankzij It Takes 2.
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):
- Veronica scoorde met Veronica Inside: 558.000 kijkers,
- Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 382.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Colombiana: 265.000 kijkers,
- NPO 3 scoorde met Vreemdgaan met Filemon: 202.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 185.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Social Network: 124.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (935.000), EenVandaag (925.000), Gesprek met premier (892.000), Half acht nieuws (855.000), M (806.000), GTST (768.000), RTL Boulevard (518.000) en BinnensteBuiten (497.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Pauw (755.000), Hart van Nederland (715.000), De Zwakste Schakel (649.000), Nieuwsuur (538.000) en Shownieuws (521.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 19 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en NPO 2 brons met 12 procent.
Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.
Klik hier om een reactie achter te laten.