Het AD komt steeds meer in het vaarwater van NPO, RTL en SBS te zitten. Waar concurrent De Telegraaf al een tijdje zijn eigen videoplatform VNDG heeft, timmert ook het AD aardig aan de weg met videocontent. Sinds kort is er een eigen ochtendshow en nu is er ook een datingshow. Voor de ochtendshow blijkt sinds vandaag naast Lucille Werner ook Jörgen Raymann ingeschakeld te zijn en de presentatie van het nieuwe Trucker Zoekt Vlam is in handen van Gwen van Poorten.
Het AD presenteert Van Poorten als ‘de Yvon Jaspers van Trucker Zoekt Vlam’. Dat de serie op internet is en niet op tv, vindt ze een voordeel. “Televisie is een muur, daar krijg je alles op een presenteerblaadje opgediend. Online doe je het meer samen.”
Ze vervolgt: “Bovendien is de drempel lager om een mailtje te sturen dan een brief. Bij Boer zoekt Vrouw heb je vuilniszakken vol brieven, ik hoop straks op ontplofte mailboxen.”
Begint ze nu aan een nieuwe loopbaan? “Wie weet, ik zou best graag de Robert ten Brink van de nieuwe generatie worden.”
AD-baas Hans Nijenhuis is enthousiast over de tv-achtige ontwikkelingen bij zijn krant. “Als je het heel simpel zegt: Je telefoon is de nieuwe krant, de krant is je nieuwe digitale zender. En daarop hebben we weer iets nieuws: Trucker zoekt vlam.”
De nieuwe datingshow van het AD kunt u hier bekijken.
Klik hier om een reactie achter te laten.