Het AD adviseert zijn lezers vandaag in de krant hoe je de RTL 4-hitshow The Voice of Holland zónder reclame kunt bekijken. Dat is te lezen in het dagblad, dat net als de tv-zender voor een groot deel afhankelijk is van reclamegelden. ‘Vloedgolf van spotjes verpest tv-kijken’, kopt de krant vandaag. Daarbij worden de pijlen gericht op The Voice of Holland. “Jammer van die tsunami aan reclame, een wekelijkse bron van irritatie bij een commercieel succes van dit formaat“, is te lezen.
Het AD wijst op de vele reacties op social media waarin kijkers zich kritisch uitlaten over de lange reclameblokken. Die zijn echter makkelijk te vermijden, aldus de krant. In het kader ‘Simpele oplossing’ legt het aan zijn lezers uit hóe.
Het dagblad wijst op die optie die er bij veel tv-abonnementen is, waarbij je een programma kunt pauzeren op het aanvangstijdstip. “Nu is het zaak even geduld te hebben. Wie rond 21.00 uur begint met kijken, kan de reclameblokken op hoge snelheid (vaak met factor 30) doorspoelen. Daardoor haal je de live-uitzending langzaam maar zeker in“, legt de krant uit.
Ruud de Langen van mediabureau Mindshare geeft in de krant aan dat ook de tv-wereld al lang weet dat het makkelijk is om spotjes te ontwijken. “Daarom zie je steeds meer reclame ín programma’s“, zegt hij, wijzend op bijvoorbeeld de vele New York Pizza-pizza’s die voorbijkomen in The Voice.
De AD-artikelen ‘We worden overspoeld door reclame’ en ‘Simpele oplossing’ leest u via Blendle,hier enhier.
Foto: RTL