Het gaat steeds beter met SBS 6, maar als de zender echt wil meetellen zijn er meer investeringen nodig. Dat stelt het AD dit weekend. Het AD heeft onthuld dat John de Mol Sanoma uitkoopt bij SBS en voor honderd procent eigenaar wordt. Op die manier zou hij meer kunnen investeren in de zendergroep. En dat is hard nodig, stelt het AD. “Mede doordat Sanoma nauwelijks geld inbrengt, gaat de zender op de belangrijke zaterdagavond de concurrentiestrijd met RTL 4 en NPO 1 niet aan.”
Niet meedoen op zaterdagavond kan niet, vindt het AD. “SBS 6 zendt vanavond bijvoorbeeld een herhaling van Wedden Dat Ik Het Kan met Jeroen van der Boom en Sylvie Meis uit. Wil de zendergroep weer echt meetellen in tv-land, dan zal daar verandering in moeten komen.”
Er is al met al werk aan de winkel, schrijft de krant. “Ook zusterzenders Veronica en Net 5 laten nog geen fonkelende cijfers zien.”
Als De Mol fors gaat investeren in SBS, dan zou dat ten koste kunnen gaan van de marktaandelen van NPO en RTL.
Het AD-artikel SBS nu 100 procent van John de Mol kunt u lezenvia Blendle.
Foto: SBS