Als er één merknaam besmet is in de mediawereld dan is het wel de naam van Kemna Casting. Buitenstaanders vinden het maar lastig te begrijpen dat het castingbureau nog steeds de dominante marktleider is na alle schandalen rondom het Amsterdamse bedrijf. Na het Job Gosschalk-schandaal bleken nóg twee Kemna-figuren zich schuldig te maken aan vieze castings. Van de lezers van Mediacourant vindt maar liefst 87 procent dat het tijd is voor een boycot van Kemna Casting.
Na de Gosschalk-affaire eind vorig jaar was het een tijdje stil rondom Kemna en dat kwam het bedrijf goed uit: het castingbureau doet er alles aan om zijn eigen hachje te redden en de dominante marktleider te blijven. De huisadvocaat wordt daarbij ingezet als blaffende waakhond.
Dit voorjaar kwam Nieuwe Revu met een vervolg op de Kemna-affaire door in het artikel ‘De Methode Kemna’ de namen van de andere vieze casting directors te onthullen. Kemna probeerde publicatie tegen te houden, maar dat mislukte. Er kwam een kort geding, maar Kemna haalde bakzeil: de rechter wil geendoofpot.
Ondertussen gaat Kemna Casting vrolijk verder, tot grote verbazing van prominenten als Beau van Erven Dorens (die ook een dreigende brief kreeg van Kemna) en Peter van der Vorst.
Van der Vorst gaf vorige maand nog aan zichhoogst te verbazen over het feit dat het tv-bedrijf van Gijs van Dam op zijn gat ligt door een twijfelachtige beschuldiging van Jelle Brandt Corstius, terwijl Kemna ondanks alle aangetoonde misstanden gewoon door kan gaan.
“Wat ik er wel van vind: zijn bedrijf ligt echt op zijn gat, hè? Maar Kemna Casting en Job Gosschalk waar het gewoon echt aangetoond is met 40 getuigenverklaringen of nog meer: dat loopt nog gewoon, en Gijs van Dam is zijn bedrijf kwijt“, zei hij.
Het moet over zijn met Kemna Casting, vindt de lezer van Mediacourant. Uiteen poll waarop 2.300 keer gestemd is blijkt dat 87 procent stemt voor een spoedige ontmanteling van het castingbureau. Slechts 13 procent pleit voor het behoud van Kemna’s dominante marktpositie.
Foto: RTL Late Night