Ochtendspits-dj Lars Boele en middagspits-dj Koen Hansen vormen de speerpunten in de nieuwe campagne van 100% NL. De campagne wordt crossmediaal uitgevoerd en is zichtbaar in print, abri’s, online en op tv. Dat heeft het station laten weten. De televisiespot van 100% NL draait sinds vrijdag op de landelijke zenders. Voor de spot werd in totaal zestig liter oranje verf, of eigenlijk yoghurt met een kleurtje, gebruikt. De campagne moet uitstralen dat 100% NL fris en uniek is.
Boele en Hansen zijn beide jonge dj’s die sinds kort radio maken bij 100% NL. Beide heren maakten hiervoor radio bij Qmusic, dus de twee Utrechtenaren kenden elkaar al goed voordat zij als dj bij 100% NL aan de slag gingen.
Carlo de Boer, algemeen directeur van 100% NL, is erg trots op deze campagne. “100% NL is volop in beweging en lanceert deze week een nieuwe merkcampagne. Na 8,5 jaar de Nederlandse artiesten centraal te hebben gezet in de communicatie, is het nu de beurt aan onze nieuwe ochtendshow met Lars en middagshow met Koen.”
“Een nieuwe boodschap in een nieuw fris jasje, dat past bij het DNA van 100% NL. Met het veranderende radio- en media landschap zal 100% NL als meest multimediale radiozender van Nederland (radio, TV, print, online, events) de komende tijd nog veel van zich laten horen.”
Brandingbureau Das Buro is verantwoordelijk voor nieuwe uitingen van de radiozender. Dennis van der Meule van dat bedrijf zegt: “Lars en Koen spelen weliswaar de hoofdrol in de campagne, maar ze staan hiermee symbool voor het hele team en alle luisteraars van 100% NL. De campagne toont eigenlijk wat je op de zender al een lange tijd hoort; een fris en uniek geluid, vol energie en vol liefde voor het merk.”
Foto: 100% NL